کسانی که خواهان انجیر به صورت فله هستند، باید بانک یا مرکزی که به فروش انجیر فله مشغول است را پیدا کنند. این مراکز به صورت حضوری و اینترنتی به ارائه خدمت مشغول میباشند. قیمت انجیر خشک فله بسته به فاکتورهای مختلفی تعیین میشود که قبل از خرید بهتر است در مورد آن اطلاعاتی بیابید. انجیر در دسته و بسته بندی های مختلف به بازار ارائه میشود که به طول کلی به سه دسته تقسیم میشوند. انجیرهای پرک، انجیرهای غنچه و انجیرهای ضایعاتی از جمله این محصولات میباشند.

قیمت انجیر خشک فله به صورت پرک از سایر دسته ها به مراتب بالاتر است. انجیر پرک دارای بیشترین سایز یا قطر میوه است که دانه های با قطر 30 میلیمتر در این دسته قرار میگیرد. مورد دیگر که روی قیمت انجیرها تاثیر میگذارد، نژاد یا شهری است که انجیر از آن خریداری میشود. برای مثال استهبان و انجیر های داراب و نی ریز، انجیرهای مازندران از قیمت بالایی برخوردار هستند.Mohammad Shoja

انواع سایز انجیر خشک

انجیرهای خشک در باغات زمانی که به کمال میرسند، از انتهای میوه مقداری شیره سفید رنگ خارج میشود. این شیره باعث میشود پوست نازک میوه ترک خورده و باز شود. قیمت انجیر خشک فله به صورت کاملا پرک به دلیل کم بودن تعداد میوه های پرک شده، بیشتر تعیین میشود. از جهتی درون میوه ها کاملا مشخص بوده و شکل ظاهری آن بسیار زیبا میباشد. به دلیل اینکه تنها ده درصد از محصولات هر باغ شامل انجیرهای پرک و چاکدار میشود، این دسته قیمت بالاتری پیدا میکند.

در رده بعدی انجیر چاکدار قرار میگیرد که انتهای میوه تنها مقداری چاک برداشته و باز شده است. در نهایت انجیرهای غنچه یا بسته قرار دارند که در سایزهای AAA ، AA و A عرضه میشوند. رنگ انجیر نیز در قیمت و میزان خرید و فروش تاثیر می گذارد. عده ی کثیری از خریداران انجیرهای زرد و شیرین را به انجیرهای سبز و سیاه ترجیح میدهند.

لازم به ذکر است قیمت انجیر خشک فله با توجه به نحوه بسته بندی انجیرها نیز وابسته است. برای مثال در بسته هایی انجیرهای درشت و ریز، سفید و سیاه ریخته شده و به صورت درهم عرضه انجیر صورت میگیرد. نرخ این مدل عرضه محصول با نرخ بسته های یکدست که در آن انجیر با سایز مشخص قرار میگیرد، متفاوت میباشد.Mohammad Shoja

قیمت انجیر خشک فله به صورت ضایعاتی

زمانی که میوه های یک باغ را حشرات و پرندگانی مانند گنجشک یا زنبور مورد حمله قرار میدهند، انجیرهای ضایعاتی تولید میشود. قیمت انجیر خشک فله از نوع ضایعاتی یا گنجشک خورده به مراتب از سایر انجیرها پایین تر است. این دسته از محصولات مشتریان خاص خود را دارند. برای مثال بسیاری از کارخانجات یا کارگاه های تولید کننده شیره و سرکه این انجیرها را سفارش میدهند. درون میوه مشکلی ندارد و اشکال آن به ظاهر و شکل ظاهری میوه محدود میشود.