برای خرید بهترین انجیر خشک در فروشگاه باید به چه مواردی دقت کرد؟ با توجه به درجه بندی های مختلفی که انجیرها در فروشگاه دارند، قیمت بهترین انجیر خشک بر اساس چه فاکتورهایی تعیین میشود؟ انجیر خشک اگر تازه، سالم و با کیفیت بالا تولید شده باشد، از طعم بی نظیری برخوردار بوده و پر طرفدار میشود.

به طور کلی هزینه ای که برای انجیر خشک با کیفیت بالا پرداخت می شود، هزینه ای است که بابت سایز، طعم و رنگ و شکل ظاهری انجیر پرداخت می گردد. انجیرها در سایزهای مختلف بسته بندی شده و به فروش میرسند و بسته به رنگ روشن یا تیره ای که دارند، قیمتشان دستخوش تغییراتی می شود.

قیمت بهترین انجیر خشک با سایز درشت و رنگ روشن اگر از نژاد استهبان باشد، بالاتر از سایر دانه های انجیر موجود در بازار قرار میگیرد. علت این امر ارگانیک بودن و کیفیت بالای انجیرهای این منطقه است که سبب معروفیت و از همه مهمتر محبوبیت انجیرهای استهبان در ایران و دنیا شده است.قیمت-بهترین-انجیر-خشک

فاکتورهای تعیین قیمت بهترین انجیر خشک

شما در حین انتخاب بسته بندی انجیر خشک، شاهد یکسری کدها یا اسامی بر روی بسته خواهید بود که اگر بدانید بر چه اساس درجه بندی شده اند، قادر به انتخاب و خرید مناسب تری خواهید بود. قیمت بهترین انجیر خشک به صورت پرک از انجیرهای بسته و خندان بیشتر میباشد.

هر چه سایز انجیر پرک بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر تعیین خواهد شد. انجیر لوکس و سوپر لوکس : بهترین انجیر موجود در بازار که برای مراسمات و مجالس خاص خریداری میشود، انجیرهای لوکس و سوپر لوکس می باشند.

قیمت بهترین انجیر خشک، یعنی انجیر 3AS به دلیل بافت نرم، سایز دانه که در حد 24 تا 30 میلیمتر است، همچنین رنگ روشن و طعم بی نظیر آن تعیین میشود. بزرگترین انجیرهای یک باغ در یک دسته قرار گرفته و به عنوان انجیرهای لوکس پرک به بازار عرضه میشوند؛ این انجیرها از لحاظ قیمت در صدر لیست انجیرهای خشک قرار میگیرند.لیست-قیمت-بهترین-انجیر-خشک

بهترین انجیر خشک برای هر کاری

به طور کلی انجیر خشک در درجات یک ، دو و سه به خریداران عرضه میشود. هر کس بسته به قصدی که از خرید دارد میتواند خرید خود را از بین درجات مختلف انجیر انجام دهد. با توجه به قیمت بهترین انجیر خشک، بیشتر از این انجیر برای برگزاری مراسمات مختلف استفاده میشود.

انجیرهای درجه یک در سایزهای متوسط و ریز وجود دارند که قیمت آنها به دلیل سایز کوچکشان از انجیرهای درشت کمتر میباشد. انجیرهای درجه دوم از لحاظ طعم و مزه با انجیرهای درجه یک تفاوتی ندارند، اما از لحاظ رنگ و یکدستی دانه ها با گرید قبلی تفاوت هایی دارند. این امر در قیمت انجیر تاثیر میگذارد.

در نهایت انجیرهای درجه سوم وجود دارند که کاملا درهم بوده و سایز یا رنگ مشخصی برای بسته بندی ندارند. قیمت آنها از سایر بسته ها کمتر است و برای تولید آرد و پودر، مصرف خوراکی روزانه و سایر فرآورده ها مناسب میباشد.قیبمت-بهترین-انواع-انجیر-خشک-استهبان