اگر در زمینه خرید و فروش خشکبار فعالیت تخصصی دارید احتمالا نام انجیر نی ریز را به وفور شنیده اید. خرید انجیر نی ریز به دلیل کیفیت بالایی که محصولات این منطقه دارد، نسبت به سایر استان های کشور بیشتر است. به طور کلی استان فارس برای تولید محصولات کشاورزی با کیفیت، استانداردهای لازم را دارد. در این استان از کشور، شهرستان های متعددی در زمینه تولید انجیر فعالیت دارند که بسیار شناخته شده می باشند.

استهبان مشهورترین شهر ایران در زمینه خرید و فروش انجیر تازه و خشک میباشد. بعد از این منطقه، شهر نی ریز قرار دارد که خرید انجیر نی ریز در رتبه بعدی انجیر استهبان واقع است. به طور کلی برای خرید انجیر تازه باید در فصل تابستان تا اوایل پاییز اقدام کرد. اما خرید انجیر خشک در تمامی فصول سال امکان پذیر بوده و به خریداران خرد و عمده توصیه میشود. انجیرها در رنگ های زرد، سبز و سیاه به صورت تازه و خشک به فروش میرسند که انجیرهای زرد نژاد محبوب تری هستند.Mohammad Shoja

خرید انجیر زرد

خرید انجیر نی ریز و استهبان به دلیل طعم بی نظیر و شیرینی دانه های آن میباشد. انجیرهای زرد بسته به نحوه رشد ، آبیاری و ویژگی های نژادی که دارند، انواع مختلفی داشته و برخی از آنها از طعم بهتری نسبت به سایر رنگها برخوردار هستند. ممکن است برایتان پیش آمده باشد که دانه های انجیر را مصرف کرده اید، اما از طعم آن خوشتان نیامده است؛ یا اینکه انجیرها از ظاهر زیبایی برخوردار بوده اند اما از آب کافی برخوردار نبوده اند.

از جهتی در کنار طعم خوب و آب کافی، انجیرها باید از سایز و ظاهر مناسب هم برخوردار باشند. انجیرهای استهبان به دلیل دارا بودن تمام فاکتورهای لازم جهت خرید انجیر خشک، جز انجیرهای محبوب بازار خشکبار قرار گرفته است.

انجیر استهبان در سایزهای مختلف بسته بندی شده و به بازار عرضه میشود.Mohammad Shoja

خرید انجیر نی ریز در سایزهای مختلف

خرید انجیر نی ریز به دلیل تولید بالا و کیفیت اعلا، در سایر کشورها نیز انجام می گیرد. از جمله کشورهایی که خواهان انجیر نی ریز هستند میتوان به کشور هند اشاره کرد. چین خود یکی از تولید کنندگان و صادر کنندگان انجیر خشک به دنیاست. اما این کشور نیز خود خریدار انجیر این منطقه از ایران میباشد. کشورهای اروپایی و کشورهای عربی نیز از دیگر مشتریان انجیر ارگانیک نی ریز و استهبان میباشند. خرید و فروش این محصول به صورت مستقیم و حضوری انجام میشود که قیمت آن با حذف دلالان، ارزانتر از سایر روش های خرید تعیین میشود.

سایز AAA درشت ترین سایز این انجیر است که در رتبه بعدی انجیر AA و سپس انجیر ریز A قرار میگیرد. به ترتیب ذکر شده قیمت محصولات کاهش می یابد. هر کس بنا به سلیقه خود میتواند انجیر مورد نظر خورد را از این شهر خریداری نماید.