برای درمان ترشه ای انجیر راههای بسیاری هست که ما بیشتر آنها را امتحان کرده ایم و نتوانستیم تمام آنها را از بین ببریم در کلیپ های زیر ما فوت و فن از بین بردن مگس سرکه را به شما آموزش میدهیم حتما بعد از مشاهده نظرات خود را برای ما ارسال کنید .

آموزش ساخت بطری آویزان روی و محلول

در کلیپ زیر شما باید اول یک بطری 300 سیسی را با سیم راویز بندی وصل کنید و سر بطری را بردارید که مگس سرکه از بالا به داخل بطری بیاید و همانجا بعد از خوردن تلف میشود و نمیتواند به بالا بیاید. 

ترکیبات محلول کشنده مگس سرکه

  • پروتین هیدرولیزات یا سراتراپ
  • آب

ابتدا 1 لیتر مایع سراتراب را از سم فروشی ها تهیه کنید و با 8 لیتر آب مخلوط کنید و برای درختان آلوده اویزان کنید .بعضی از سم فروشی ها 20 لیتر در 1 لیتر را تجویز میکنند که اثری ندارد. حتما آب را زیر 8 لیتر در سراتراپ 1 لیتری بریزید.

زمان استفاده از داروی ترشه ای انجیر

بعد از گذشت چند روز مشاهده میکنید که تهداد زیادی در بطری تلف شده اند بهتر است این کار را اول رسیدن انجیر انجام دهید و در زمستان یک هرس اصولی انجام دهید که آفتاب در لابه لای درختان عبور کند .

مکان استفاده داروی ترشه ای

دارو را حتما در قسمت سایه ای درخت بگذارید چون مگس سرکه بیشتر در سایه قرار میگیرد. این کلیپ ها از باغداران تهیه شده و بصورت عملی تست شده و جواب داده حتما قبل از استفاده با سم فروشی ها مشورت کنید.درمان-ترشه-انجیر

چطور ترشه بوجود میاد

ترشیدگی انجیر بوسیله یک مگس مدیترانه ای که با ورود به داخل انجیر و تخم ریزی بوجود می آید که تخم ها تبدیل به کرم شده و داخل انجیر رو میخورند و پوک میشود که به انجبر ترشه ای و پفکی معروف است و در رده انجیر ضایعاتی یا انجیر پفکی ترشه ای هست و قیمت ارزانی دارد. که اصلا پیشنهاد برای خوردن نمی شود.