شرکت های مختلفی کار پخش انجیر را در کشور بر عهده دارند. از جمله این بخش ها میتوان به خود باغداران، واسطه ها و شرکت های بازرگانی و تعاونی اشاره کرد. مرجع پخش انجیر تاثیر به سزایی در قیمت محصول دارد. کسانی که خواهان خرید انجیر در حجم بالا با قیمت مناسب هستند، باید این میوه را از مرجع معتبر و درست تهیه کنند.

یکی از معتبرترین مراکز تهیه انجیر شرکت های بازرگانی هستند که به عنوان واسطه بین خریدار و تولید کننده عمل می نمایند. شرکت های بازرگانی به عنوان مرجع پخش انجیر دانه ها را از باغداران تهیه کرده و آن را بسته بندی می کنند یا  انجیر را به صورت فله در اختیار خریداران می گذارند.

شرکت های بازرگانی کارت بازرگانی را از سازمان های ذیصلاح دریافت کرده و مجاز به صادرات انجیر نیز می باشند. همین عامل سبب میشود معامله با این شرکت ها ایمن بوده و از اعتبار بالایی برخوردار باشد.

شرکت های بازرگانی به دلیل ارزش افزوده ای که بر محصولات دارند، سود بیشتری نسبت به شرکت های تعاونی تعیین میکنند. انتخاب با خریداران است که خرید خود را از کدام شرکت یا مرجع پخش انجیر انجام دهند.مرجع-پخش-انجیر-خشک-استهبان

شرکت های تعاونی فروش انجیر

شرکت های تعاونی نیز از دیگر مرکزهای پخش و توزیع انجیر در کشور هستند. مرجع پخش انجیر از نوع تعاونی، با سود کمتری به خرید و فروش محصول میپردازد. شرکت های تعاونی در واقع از مشارکت تولید کنندگان انجیر تشکیل میشود.

معمولا شرکت تعاونی با سود کمی کار توزیع محصول را انجام میدهد. هدف تولید کنندگان و باغداران از احداث و راه اندازی شرکت های تعاونی ، برپا کردن مجموعه ای است که بتوانند در آن محصولات خود را بدون واسطه به خریدار عرضه کنند. با فروش محصولات به واسطه ها، هزینه زیادی دست تولیدکنندگان را نگرفته و واسطه ها در فروش انجیر سود بالایی میبرند.

پس با احداث مرجع پخش انجیر از نوع تعاونی، شرکت با سود اندک، به تعیین قیمت محصولات اقدام کرده و کار فروش را به انجام میرساند. با خرید از شرکت های تعاونی میتوانید محصول خود را به صورت مستقیم از تولید کنندگان با قیمت مناسب تهیه نمایید.مرجع-پخش-انجیر-خشک-در-ایران

مرجع پخش انجیر به صورت اینترنتی

با ظهور سایت های اینترنتی کار خرید و فروش، از راه دور به صورت مستقیم انجام میشود. شما با چند کلیک میتوانید به مرجع پخش انجیر متصل شده و خرید خود را نهایی کنید. با ارتباط مستقیم بین خریدار و فروشنده از بستر اینترنت، محصولات بدون سود کاذب با قیمت اصلی خرید و فروش میشود.

با حذف واسطه ها میتوان با قیمت مصوب تولید کننده اصلی، خرید را انجام داد و با سود اندک آن را به مصرف رساند. خرید اینترنتی به تمامی توزیع کنندگان محصول به صورت حضوری در سطح شهر و مصرف کنندگان خرد توصیه میگردد.