جهت اطلاع از قیمت های انجیر خشک بسته بندی و یا انجیرهای فله، لازم است با مراکز معتبر تماس بگیرید. به دلیل تغییرات و نوسانات موجود در بازار کشور، قیمت جدید انجیر خشک، بر حسب موارد مختلف به روز رسانی میشود.

به همین دلیل به طور ثابت نمی توان مبلغی را به عنوان قیمت روز انجیر خشک به مشتریان اعلام کرد. چیزی که حین خرید باید به آن دقت کنید، تناسب بین کیفیت محصول و قیمت آن میباشد. قیمت انجیرهای خشک بر حسب فاکتورهای متعدد تعیین میشود.

برای مثال یکی از مهمترین مواردی که سبب تفاوت قیمت انجیرهای خشک با هم میشود، سایز دانه های انجیر است. هر چه سایز دانه بزرگتر باشد، قیمت آن بالاتر تعیین میشود. هر چه سایز ریزتر بوده و رنگ آن تیره تر باشد، قیمت آن ارزانتر تعیین میگردد. موارد دیگری نیز هست که در قیمت انجیر تاثیر میگذارد که در پارت های بعد به آن اشاره می گردد.قیمت-جدید-انجیر-خشک

تعیین قیمت انجیر بر اساس گرید یا درجه

به طور کلی در باغ، میوه یا دانه های انجیر را بر حسب سایز و میزان کیفیت جدا کرده و آن را در بسته های مختلف به فروش میرسانند. قیمت جدید انجیر خشک بر اساس گرید بندی و دسته بندی انجیرها تعیین میگردد. در بازار خشکبار با انجیرهای پرک، غنچه، خندان، انجیرهای درشت ، ریز و متوسط ، تیره و روشن مواجه هستیم.

هر کس بسته به بودجه یا هدفی که میخواهد برای آن انجیر تهیه کند، میتواند گرید یا دسته مورد نظر خود را خریداری نماید. قیمت قدیم یا قیمت جدید انجیر خشک، باید با بررسی یا ضمانت سلامت کالا پرداخت شود. دسته بندی و گرید هایی که دانه ها بر اساس آن از هم جدا میشوند، هرگز به معنی افت یا تفاوت کیفیت نیست. این دسته بندی ها تنها به منظور جداسازی دانه ها بر اساس سایز و پرداخت قیمت منصفانه تر از جانب مشتری میباشد.قیمت-روز-انجیر-خشک

انواع گرید انجیر و قیمت جدید انجیر خشک

برای اطلاع از قیمت جدید انجیر خشک لازم است به مراکز معتبر حضوری یا اینترنتی مراجعه کرده و قیمت ها را با هم مقایسه کنید. دسته های انجیر خشک با نام های AAA، AA، A و 3AS همچنین AB تقسیم میشود. دانه های با سایز 24 تا 28 میلیمتر را در دسته 3A قرار میدهند. اگر دانه ها بسیار درشت یعنی با سایز 24 تا 30 میلیمتر و پرک باشند، به آن دسته انجیر3AS می گویند. در صورتی که انجیرها دارای سایز 22 تا 24 میلیمتر باشند، به آن 2A گفته و قیمت آن از 3A کمتر است. در رده بعدی قیمت، انجیر A با سایز 18 تا 22 میلیمتر است. در نهایت انجیر فله ، درهم و با سایز و رنگ های مختلف وجود دارد. حین خرید باید به کیفیت دانه ها دقت کنید. فله بودن بسته بندی دلیل بر عدم کیفیت محصول نمیباشد.