نی ریز نام شهرستانی در استان فارس است که به تولید انجیر مشغول است. فروش انجیر نی ریز در حجم بالا در کشور صورت میگیرد. بعد از استهبان که در استان فارس واقع است این شهرستان در مرتبه دوم تولید انجیر در این استان قرار دارد.

به طور کلی بیشترین تولید انجیر را در کشور استان فارس به خود اختصاص داده است. انجیرهای این شهرستان به دو صورت تازه و خشک به بازار عرضه میشود. اگر خواهان خرید انجیر نی ریز هستید، میتوانید از اواسط مرداد ماه به این کار اقدام کنید. کار چیدن انجیر تازه نی ریز در اواخر مهر ماه پایان می پذیرد.

فروش انجیر نی ریز از ما حصل پنج هزار هکتار باغات کشت شده در این شهرستان صورت میگیرد. فروش انجیر نی ریز با توجه به مشکلاتی که این محصول را در این شهرستان تهدید می کند، انجام میشود. از جمله این مشکلات میتوان به آفت های کنه، حرارت بالا و وزش بادهایی که باعث ریزش دانه ها میشود اشاره کرد.فروش-انجیر-در-نیریز-1

سایزهای انجیر نی ریز

به طور کلی دانه های انجیر که در یک باغ به رشد میرسد، با گریدهای مختلف دسته بندی شده و به بازار عرضه میشود. فروش انجیر نی ریز نیز با درجه بندی های مشخص صورت میگیرد. با آگاهی از سایز دانه ها در گریدهای مختلف میتوانید خرید بهتر و آگاهانه تری داشته باشید.

فروش انجیر نی ریز با گرید AAA : این گرید شامل درشت ترین میوه های یک باغ است. معمولا انجیرهایی با سایز 24 تا 30 میلیمتر را در این درجه بسته بندی میکنند. این گرید میتواند به دو صورت چاکدار و پرک همچنین بسته یا غنچه به فروش برسد. گرید 3A پرک دارای بالاترین قیمت در بین دسته های فروش انجیر میباشد.

فروش انجیر در گرید AA : دانه هایی که در این دسته عرضه میشود ، شامل دانه هایی با سایز 22 تا 24 میلیمتر میباشد. و به دو صورت پرک و بسته به بازار عرضه میشود.

فروش انجیر نی ریز با گرید A : ریز ترین بسته بندی با این گرید صورت میگیرد. سایز دانه ها بین 18 تا 20 میلیمتر بوده و همه گریدها دارای دانه هایی با کیفیت بالا هستند. در خرید انجیرهای بسته بندی عرضه دانه هایی آفت زده و بی کیفیت قابل قبول نیست و همه دسته ها با هر سایزی باید از نظر کیفی قابل قبول باشند.فروش-انجیر-نیریز-فارس

مقاصد فروش انجیر نی ریز

به طور کلی مصرف کنندگان خرد و عمده از جمله مقاصد خرید و فروش انجیر هستند. فروش انجیر نی ریز به صورت تازه در تابستان و به صورت خشک در تمامی طول سال انجام میشود. از دیگر مواردی که از انجیر برای تولید فرآورده های خوراکی و غیر خوراکی استفاده میکنند میتوان به کارخانجات بهداشتی و قنادی ها و تولید کننده های مربا اشاره کرد.

از انجیر برای تولید سرکه نیز استفاده میشود که با توجه به حجم بالای تولید انجیر نی ریز میتوانید این میوه را با قیمت مناسب خریداری کنید. تولید مربای انجیر، کیک های با طعم انجیر، فرآورده های بهداشتی با انجیر از جمله فرآورده های حاصل از این میوه میباشند.فروش-انجیر-نی-ریز