شاید در حین خرید انجیر در بازار میوه و تره بار یا در بازار خشکبار با انجیر مهریز آشنا شده باشید. انجیر این منطقه از 50 هکتار باغات کشت شده این منطقه برداشت میشود. فروش انجیر در یزد از بین اقلام تولیدی شهرستان نی ریز انجام میشود.

برای مثال نژادهای انجیر این منطقه با نام های انجیر فلفلی، محلاتی و عمادی در بازار به فروش میرسد. انجیرهای یزد جز انجیرهای مشهور نیست که آن را در بازار با نام بشناسند، اما خانواده های زیادی در یزد به برداشت و فروش انجیر مشغول هستند.

فروش انجیر در یزد بیشتر به صورت تازه صورت میگیرد. زیرا محصولات این شهرستان برای تازه خوری صرف میشود. سالانه در یزد انجیرها به میزان 2.5 تن با کاهش یا افزایش در برخی از سالها و دوره ها، به بازار وارد میشود.فروش-انجیر-در-یزد-2

انجیر صد یک چیست؟

انجیر صد یک جز درشت ترین میوه های یک باغ است. فروش انجیر در یزد با گرید صد یک، با قیمت بالاتری نسبت به سایر اندازه ها صورت میگیرد. به طور کلی این دسته از انجیرها، درشت بوده و جز انجیرهای مجلسی میباشند. قطر انجیرهای صد یک نزدیک 30 میلیمتر بوده و بسیار تجملی است و در مجالس و مهمانی ها استفاده میشود.

برای مصرف روزانه کمی گران بوده و برای مقرون به صرفه تر بودن خرید برای مصارف روزانه بهتر است از انجیرهای متوسط و ریز خرید صورت گیرد. به دو صورت پرک و غنچه در بازار عرضه میشود که انجیرهای پرک که انتهای آنها چاکدار است از قیمت بالاتری نسبت به انجیرهای بسته برخوردار میباشند.فروش-انجیر-در-یزد

فروش انجیر در یزد در اقلیم گرم و خشک

انجیر میوه ای دیمی است که با اندکی آب قابلیت رشد و نمو دارد. در هر اقلیمی متناسب با آب و هوای آن منطقه به رشد رسیده و شرایط اقلیمی در نژاد انجیر تاثیر به سزایی دارد. فروش انجیر در یزد در رنگ های سبز، زرد و سیاه صورت می پذیرد.

هر کس بسته به سلیقه و قصدی که از خرید آن دارد میتواند از بین رنگ های مختلف انجیر یزد خرید خود را انجام دهد. انجیر در اکثر مناطق ایران یعنی مناطق سردسیری، مرطوب و گرم و خشک و گرم و شرجی به دست می آید. زمان رویش آن در فصول گرم سال است که از اواخر خرداد تا اوایل پاییز ادامه دارد. برخی از مناطق، انجیر را به صورت اختصاصی خشک کرده و آن را به فروش میرسانند.

در برخی دیگر مانند یزد انجیر را به صورت تازه به فروش میرسانند. انجیر استهبان به خشک شدن اختصاص می یابد. انجیرهای این منطقه برای خشک شدن مناسب بوده و به سایر کشورها نیز صادر میشود.فروش-انجیر-خشک-در-یزد