اگر برای خرید انجیر به بازار خشکبار مراجعه کرده اید و در میان انواع انجیر خشک، میوه های باز و خندان را مشاهده کرده اید، باید بدانید، انجیر های باز و خندان انجیر پرک نام دارند.

برای خرید انجیر پرک نسبت به سایر انجیرها ارزش و قیمت بالاتری را باید پرداخت. به طور کلی هنگام خرید با انواع انجیر پرک، خندان و بسته روبرو هستید که هر کدام از دسته های ذکر شده، در سایزهای مختلف و گرید های متفاوت به فروش میرسد.

خرید انجیر پرک در گرید سوپر یا AAA اگر از نژاد استهبان باشد، در صدر لیست انجیرهای خشک از لحاظ کیفیت و قیمت قرار میگیرد.خرید انجیر پرک

انجیر پرک چیست؟

انجیرهایی که در یک باغ به طور کامل میرسد و انتهای آن از شدت رسیدگی باز شده و به صورت چند پر در می آید جز انجیرهای پرک دسته بندی میشود.

معمولا به دلیل اینکه درون این دست انجیر ها دیده شده و به راحتی میتوان هنگام خرید آن را از لحاظ کیفی تشخیص داد و بررسی کرد، از لحاظ قیمت بسیار بالاتر و از لحاظ تقاضا، در صدر لیست صادرات قرار دارد.

خرید انجیر پرک به دو صورت بسته بندی و فله انجام می شود که کشورهای زیادی از جمله کشورهای عربی، آسیای شرقی و اروپا، متقاضی این دسته انجیر ایرانی هستند.خرید انجیر پرک چگونه است

قیمت های مختلف انجیر پرک

همانطور که در بالا ذکر شد، نژاد انجیر نقش به سزایی در کیفیت و طعم انجیر خشک ایفا می کند که در میان انجیر ها، انجیر پرک استهبان متقاضی بیشتری نسبت به سایر انجیرها دارد.

انجیر استهبان که در مناطق گرم و خشک و پر آب استان فارس رشد میکند، از لحاظ اقلیمی دارای موقعیت مناسبی برای رشد است و باغداران این شهرستان، انجیر را متصل به درخت خشک میکنند که این عامل، موجب ارزش غذایی بالا و عدم آفت زدگی آن میشود که موجبات تمایز آن با سایر میوه های بازار خشکبار را فراهم می آورد.

خرید انجیر پرک، به دو صورت حضوری و اینترنتی امکان پذیر است که خرید اینترنتی موقعیت خرید مستقیم از بازار استهبان را با مناسب ترین قیمت برای شما فراهم می کند. زیرا فروش انجیر استهبان به صورت حضوری در شهر محل سکونت شما، نیاز به واسطه هایی دارد که قیمت گذاری آنها، سود دلالان را در این بین شامل میشود که با خرید اینترنتی این واسطه ها حذف شده و شما تنها قیمت واقعی انجیر خشک پرک را خواهید پرداخت.

لازم به ذکر است از لحاظ قیمت ، انجیر پرک دسته AAA از انجیر گرید AA و گرید A بالاتر بوده و تنها بسته بندی ها از لحاظ یکدستی رنگ با هم تفاوت دارند. اما به این نکته دقت داشته باشید که تفاوت گرید، هرگز موجب تفاوت انجیرها از لحاظ کیفی نشده و خرید انجیر پرک در سایز کوچکتر مزید بر بی کیفیت بودن آن یا مجاز شمرده شدن طعم ماندگی آن نمیشود.خرید انجیر پرک جهت خرید انجیر پرک در سایزهای مختلف با مشاوران ما در ارتباط باشید