انجیر خشک در ایران یکی از پر فروش ترین و پر مصرف ترین آجیل هاست که هنگام خرید انجیر خشک مرغوب یا به طور کلی آجیل مرغوب باید به دو نکته دقت کرد. یکی از این نکات انتخاب فروشگاه یا برند معتبر است که به ارائه محصولات با کیفیت مشهور است، موضوع دیگر شناخت ویژگیهای انجیر خشک خوب است که اگر کسی نسبت به امتحان طعم و بوی آن اقدام لازم را انجام ندهد، ممکن است نتواند آجیل سالم و مرغوب تهیه نماید. زمانی که انجیر خشک دچار ترشیدگی یا آفت زدگی میشود، این امر خود را در طعم و بوی آجیل و حتی ظاهر آن خود را نشان میدهد.

کسانی که نسبت به طعم یا مزه و کیفیت انجیر خشک بسته بندی اطلاعی ندارند، بهتر است از میان انجیرهای فله اقدام به انتخاب محصول مورد نظر خود کنند. علت این امر توانایی امتحان کردن طعم و مزه آجیل میباشد. انجیر خشک مرغوب نباید هیچ گونه طعم تلخی یا ترشی داشته باشد. بوی ماندگی از جمله نشانه های هشدار به فرد است که اعلام می دارد، این آجیل دچار ماندگی بوده و برای سلامتی بسیار مضر میباشد. نکته دیگر، ظاهر آن است، که اگر دانه های زرد و یا کرم و حشره در آن مشاهده گردد، نشانه این موضوع است که انجیر خشک محصول امسال نیست و ممکن است سالها از نگهداری آن میگذرد.خرید انجیر خشک مرغوب

خرید انجیر خشک مرغوب از استهبان

هنگام خرید انجیر خشک در بازار خشکبار با دسته های مختلف انجیر خشک با برندهای متنوع روبرو هستید که هر کدام از آنها بسته به نژاد و سایزی که دارند، دارای قیمت های متفاوت میباشند.

برای مثال خرید انجیر خشک مرغوب اکثرا از میان سایزهای مختلف انجیر استهبان صورت میگیرد که معمولا محصولات این منطقه به صورت تازه به بازار تزریق شده و از آنجایی که انجیرهای استهبان جز انجیرهای صادراتی میباشد و اعتبار بالایی دارد، تولید کنندگان و توزیع کنندگان آن، با توجه بالایی اقدام به توزیع این محصول کرده و نسبت به حفظ اعتبار خود حساس می باشند.خرید انجیر خشک مرغوب درجه 1

خرید انجیر خشک مرغوب در سایزهای مختلف

از جمله سایز هایی که میتوانید نسبت به خرید انجیر خشک مرغوب در بازار اقدام کنید، موارد زیر میباشد:

1-  انجیر خشک پرک : زمانی که انجیر بسیار رسیده و به کمال خود میرسد، انتهای باز شده و مانند گل چند پر میشود، به این انجیرها که انتهای آنها باز بوده و درونشان پیداست، انجیر پرک میگویند که معمولا هنگام خرید انجیر خشک مرغوب از هر شهرستانی آن را مشاهده میکنید.

2-  انجیر سایز 3A : این انجیر در سایز 24 تا 28 میلیمتر قرار دارد و تمامی انجیرها از لحاظ کیفی بسیار مرغوب، بدون آفت و دارای رنگ یکدست میباشد. ممکن است انتهای آن بسته و یا باز باشد.

3-  انجیر سایز 2A : انجیر AA به انجیرهای سایز 22 تا 24 میلیمتر می گویند که این دسته ممکن است نزدیک 15 درصد انجیر تیره در خود داشته باشند ولی هرگز انجیرها نباید از لحاظ کیفیت افت داشته باشند.

4-  انجیر سایز A : هنگام خرید انجیر خشک مرغوب در سایز A با انجیرهای یکدست و قطر 18 تا 20 میلیمتر روبرو هستید که نزدیک 45 درصد آن می تواند دارای رنگ تیره باشد. 5-  انجیر فله : کسانی که قادر به تشخیص کیفیت برند انجیر خشک نیستند میتوانند با امتحان طعم و بوی انجیر های فله که دارای سایز های مختلف هستند، اقدام به خرید انجیر با کیفیت نمایند.خرید انجیر خشک مرغوب 2

راهنمای خرید :

برای خرید و قیمت انجیر بصورت خرده و کیلویی شما باید از قسمت منو سایت به فروشگاه سری بزنید و برای خرید عمده با مشاوران ما از طریق فرمهای تماس در ارتباط باشید . قیمتها هم بصورت عمده و هم بصورت خرده قیمت باغدار میباشد و هیچ گونه واسطه ای در کار نیست.