اشخاص ، باغداران، شرکت های حقیقی و حقوقی ، برندهای مجازی یا بازرگانی های مختلف از جمله مراکز تولیدی انجیر خشک هستند. به دلیل وفور این نعمت در ایران، مشاغل وابسته به این محصول به صورت مستقیم یا غیر مستقیم فراوان بوده و ایران را به یکی از کشورهای خودکفا در امر تولید و توزیع انجیر خشک در دنیا تبدیل کرده است.

تولیدی انجیر خشک، شخص یا مکانیزمی است که به صورت دستی و محدود، یا ماشینی و وسیع، اقدام به دسته بندی انجیر خشک در رده بندی های مختلف کرده و به تزریق آن به بازار مشغول است.

امروزه در بازار خشکبار یا فروشگاه های ارائه دهنده انواع میوه خشک و آجیل ، انواع بسته بندی های انجیر خشک را می بینیم، که هر کدام قیمت خاص خود را دارا میباشند.

اما به طور کلی در یک باغ که درخت های مختلف انجیر دارد، انواع میوه با سایز، رنگ، کیفیت متفاوت وجود دارد که بعد از خشک شدن، برای ارائه بهتر محصول، باغدار یا خریدار انجیر خشک به صورت عمده، باید آنها را برای بسته بندی بهتر به صورت یکسان جدا کرده و دسته بندی نمایند.

هر چه انجیرهایی که در یک دسته قرار میگیرد، یک اندازه تر و یکدست تر از لحاظ طعم و رنگ باشد، درجه آن بالاتر و قیمت آن بیشتر ارزش گذاری میشود. در سطح وسیع، انجیر استهبان نسبت به سایر گونه های انجیر در شهرستان های تولیدی انجیر خشک، در رده بالاتر و قیمت بیشتر قرار میگیرد.تولیدی انجیر خشک 3

انجیر های مختلف در بازار میوه خشک

اگر برای خرید انجیر خشک به فروشگاه های عرضه کننده میوه خشک مراجعه کرده اید و انواع انجیر با ظاهری یکسان و قیمت متفاوت مشاهده کرده اید، تعجب نکنید. این انجیرها و دسته بندی ها در ظاهر یکسان به نظر میرسند، اما در باطن امر، سایز انجیرها و نژاد آنها متفاوت بوده و به تبع قیمت آن متفاوت در نظر گرفته شده است.

به طور کلی درجه بندی انواع انجیر خشک در تولیدی انجیر خشک به گونه زیر تعیین میشود:

1-  انجیر سوپر یا پرک یا خندان، با درجه AAA : این انجیر دارای قطر 28 میلی متر میباشد که تمامی دانه های آن که در یک بسته موجود است خندان و پرک میباشند. رنگ آن سفید یکدست بوده و دارای قیمت بالاتری نسبت به انجیرهای ریز تر میباشد. 2-  انجیر درجه AA : این انجیر دارای 75 درصد دانه خندان با قطر 24 میلی متر است که درجه بندی دانه های آن سفید و یکدست میباشد.

3-  انجیر درجه A : این انجیر دارای حداقل 25 درصد انجیر خندان است که ابعاد آن بین 20 تا 22 میلی متر هست.

مقداری انجیر تیره نیز در این دسته قرار داشته که باعث کاهش قیمت و درجه بندی آن میشود. انجیر های درجه بندی شده به هیچ وجه آفت زده و دارای طعم بد نیستند و تنها ظاهر آنهاست که با هم متفاوت میباشد. تمامی آنها به صورت بهداشتی توسط تولیدی انجیر خشک مربوطه دسته بندی میشوند و به بازار عرضه میگردند.

4-  انجیر درجه AB : این انجیر خشک، درهم بوده و انجیر تیره و روشن و درشت و ریز در یک بسته مشاهده میشود که از لحاظ طعم دارای کیفیت بالا بوده و بیشتر برای مصارف شخصی و بدون مناسبت های ویژه خریداری میشود. انجیر های یکدست بیشتر برای مصارف مناسبت های خاص و ویژه یا برای مصارف شخصی بسته به توان مالی اشخاص خریداری میشود.تولیدی انجیر خشک3a

خواص انجیر خشک استهبان

انجیر خشک استهبان و استان فارس به خاطر آب و هوای معتدل و خوب انجیرهایی دیم و کوهی که بدون هیچ گونه آب و کودی به ثمر مینشینند که این یکی از مزیت های انجیر استان فارس شیراز هست که باید توجه داشت و چون با نور آفتاب خشک میشود ویتامین های بسیاری دارد. انجیر خشک درمان کننده: یبوست و بیماریهایی چون خشکی روده سردی گوارش و معده سرماخوردگی و....میباشدتولیدی انجیر خشکa

خرید بهترین نوع انجیر از سایت انجیر تک جوانمرد

برای خرید این محصول ویژه که بهترینهای خشکبار به حساب می آید با ما در ارتباط باشید.