از با کیفیت ترین انجیرهایی که در دنیا تولید میشود، انجیر استهبان است. به دلیل درخواست بالای کشورهای مختلف از انجیر تازه و خشک استهبان میتوان به این نتیجه رسید که صادرات انجیر این منطقه در راس صادرات کشور قرار دارد.

به طور کلی انجیر این منطقه توسط انواع شرکت های بازرگانی انجیر استهبان، به سایر شهرها و کشورها صادر میشود که دسته بندی های مختلف این میوه با قیمت های متفاوت خرید و فروش میگردد.

لازم به ذکر است صادرات انجیر خشک باغداران این منطقه و یا سایر تولید کنندگان ایران به وسیله شرکت های بازرگانی صورت می گیرد زیرا تنها شرکت های بازرگانی به دلیل قدرت و حیطه فعالیتی که دارند، می توانند کار خرید و فروش خشکبار را انجام دهند.بازرگانی انجیر استهبان

علت مشهوریت انجیر استهبان

شهر استهبان واقع در استان شیراز، یکی از بهترین مناطق برای کشت انجیر است. سطح زیر کشت انجیر در این شهر و شهرستان نی ریز، به بیش از دو سوم مناطق این شهرستان می رسد و شغل عمده مردمان این منطقه باغداری و تولید انجیر میباشد.

انجیر به دو صورت تازه در اواخر فصل تابستان و به صورت خشک در تمامی فصول سال خرید و فروش میشود. محصولات این باغ ها توسط شرکت های بازرگانی انجیر استهبان، به سایر توزیع کنندگان کشور و سایر خریداران کشورهای همسایه و غیر همسایه صادر میگردد.

انجیر خواص دارویی بسیاری دارد که بسته به منطقه ای که انجیر در آن رشد می یابد، نژاد درخت و نحوه ی خشک شدن آن میزان خواص انجیر متغیر میگردد. درخت انجیر میزان آب کمی نیاز دارد که این امر در نحوه ی خشک شدن آن در شهرستان استهبان، مفید واقع شده است.

علت شهرت انجیر خشک استهبان و فعالیت گسترده ی شرکت های بازرگانی انجیر برای خرید و فروش این میوه در این شهر، به دلیل خشک شدن انجیر به درخت میباشد. هر چه مدت اتصال میوه به درخت افزایش یابد و این خشک شدن در اثر وزش باد ، جریان هوا، زیر نور خورشید انجام گیرد، خاصیت میوه افزایش یافته و طرفدار بیشتری پیدا میکند.بازرگانی انجیر استهبان

قیمت انجیر استهبان

شرکت های بازرگانی انجیر استهبان، بسته به قطر و نژاد انجیر، آن را دسته بندی و قیمت گذاری میکنند.

بزرگترین میوه های یک درخت یا یک باغ که در حد 28 میلی متر قطر دارند، جز انجیر های سوپر دسته بندی شده و با بالاترین قیمت به فروش میرسند . معمولا انجیر های این درخت، رنگ روشن و طعمی شیرین دارند که اکثر انجیر های خندان سایز بزرگ در دسته ی سوپر AAA به فروش میرسند.

گرید و درجه ی بعدی به انجیر های کوچکتر تا قطر 24 میلیمتر تعلق دارد که نزدیک به 75 درصد آنها خندان هستند. معمولا انجیر های گرید B و AB برای تولید مشتقات انجیر خشک، نظیر تهیه مارمالاد و کیک های انجیری و کمپوت ها توسط شرکت های بازرگانی انجیر استهبان به سایر کشورها صادر میشود که همگی باید سالم و بدون آفت باشند.بازرگانی انجیر استهبان 3

خواص بیشمار انجیر استهبان

انجیر استهبان خواص زیادی دارد که  به خاطر دیم بودن و ارگانیک بودن این محصول که  به صورت افتابی خشک میشود شربت زیادی دارد از جمله انجیر استهبان برای  :

  •  درمان یبوست بسار مفید است برای درمان حتما از آب انجیر استفاده کنید ابتدا 10 تا دانه انجیر را میتوانید درون یک لیوان آب بریزید که10 ساعت بماند و وقتی شربت آن  بیرون آمد انجیر نرم شده و آب آن را میل کنید  حتما از نوع انجیر استهبان باشد.
  • انجیر برای کسانی که ریزش مو دارند زیاد توصیه میشود
  • برای درمان پوکی استخوان از انجیر خشک در میان وعده خود استفاده کنید.

مشاوره و خرید انجیر خشک از بازرگانی انجیر جوانمرد

برای خرید این محصول ویژه به قیمت عمده انجیر و قیمت باغدار  با ما درارتباط باشید.