برای تعیین قیمت هر کیلو انجیر باید فاکتورهای مختلفی مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر آن به دلیل تورم موجود در بازار ایران نمیتوان به صورت ثابت عددی را به عنوان بهای انجیر تازه و خشک اعلام کرد. جهت اطلاع از این موضوع لازم است روزانه قیمت انجیر را از طریق مراجع توزیع انجیر پیگیری کنید.

به طور کلی انجیر به دو صورت تازه و خشک به مصرف میرسد. انجیر خشک که یکی از خشکبار های شیرین است، مانند سایر میوه های خشک از قیمت بالایی برخوردار میباشد. قیمت هر کیلو انجیر با توجه به میزان کیفیتی که دارد، تعیین میشود. انجیرهای با کیفیت بالا قیمت به مراتب بیشتری نسبت به انجیرهای فله با ظاهری ناسالم دارد.قیمت-انجیر-کیلویی-3a

فاکتورهای تعیین قیمت هر کیلو انجیر

از مهمترین فاکتورهایی که در تعیین قیمت هر کیلو انجیر در فروشگاه های خشکبار بررسی میشود، سایز و ظاهر انجیر است. انجیرهای پرک از بیشترین قیمت در بین انجیرهای خشک برخوردار هستند. اما چیزی که حین پرداخت باید به آن دقت کنید، سایز دانه های انجیر است.

قیمت هر کیلو انجیر پرک با سایز AAA از بسته بندی های با گرید AA و A بیشتر میباشد. علت این امر باز بودن و درشت بودن دانه های این گرید میباشد. اما قیمت انجیرهای بسته با سایزهای مذکور از انجیرهای پرک کمتر میباشد و ارزش آن به ترتیب سایز، کاهش می یابد. رنگ انجیر خشک نیز در قیمت هر کیلو انجیر تاثیر به سزایی دارد. انجیرهای سفید از انجیرهای قهوه ای، قیمت بیشتری دارد.

انجیر بسته بندی سوپر لوکس جز خشکبار گران قیمت به حساب می آید. کسانی که قصد خرید انجیر با قیمت مناسب را دارند میتوانند از انجیرهای ریز و یا انجیرهای فله خرید خود را انجام دهند. علاوه بر این موضوع خرید اینترنتی نیز بر کاهش بهای محصولات تاثیر دارد.قیمت-انجیر-کیلوی-2-ا

خرید انجیر اینترنتی با قیمت مناسب

بارها پیش آمده در خرید حضوری قیمت هر کیلو انجیر با فاکتورهای یکسان بیشتر از بهای خرید اینترنتی بوده است. علت این امر حذف واسطه ها از مسیر معامله میباشد. زمانی که خریدار به صورت مستقیم با فروشنده ارتباط بگیرد میتواند محصولات را با قیمت واقعی تر خریداری کند.

هر چه تعداد واسطه ها بیشتر باشد سود اضافه شده به محصول نیز بیشتر میشود و قیمت خرید حضوری بسته به فاصله ای که از منبع تولید انجیر و واسطه های بین معامله دارد ، متفاوت تعیین میگردد. با توجه به گسترش خرید و فروش در بستر اینترنت بهتر است بسته به حجم سفارش خود، خرید خود را به صورت مستقیم انجام دهید. قیمت هر کیلو انجیر استهبان در بازار بیشتر از قیمت سایر نژادهای انجیر تعیین میشود که در حین خرید باید به نژاد دانه ها نیز دقت کنید.