قیمت انجیر تازه و خشک نسبت به هم تفاوت هایی دارد که قیمت انجیر خشک از میوه تازه بیشتر تعیین میشود. با مقایسه قیمت بازار انجیر میتوان متوجه تفاوت بها در شهرهای مختلف شد. علت تفاوت قیمت انجیر ها در بازار چیست ؟ چه عواملی در سطح کیفی دانه های انجیر تاثیرگذار است؟

فاکتورهایی که میتوان بر حسب آنها انجیرها را با هم مقایسه کرده و متوجه تفاوت آنها با هم شد موارد زیر میباشد:قیمت بازار انجیر متناسب با سایز و گرید بندی انجیرها تعیین میگردد. در باغات، محصولات که چیده و برداشت میشوند متناسب با سایزی که دارند در یک دسته قرار گرفته و بسته بندی میشوند.

در کل انجیرهای درشت ، متوسط و ریز از هم جدا شده و در یک بسته قرار میگیرند. فاکتور دیگر که انجیرها با توجه به آنها قیمت گذاری میشوند، انجیرهای پرک و بسته میباشد. انجیر فله و خرد نیز در قیمت نهایی تاثیرگذارند. خرید انجیر ضایعاتی در بازار خرید و فروش انجیر خشک مرسوم است که از آن جهت تولید فرآورده هایی نظیر آرد و پودر انجیر استفاده میگردد.قیمت-بازار-انجیر

سایزهای انجیر در بازار

در صورت مشاهده ارقام و حروف لاتین بر روی بسته های انجیر می توانید متوجه شوید که هزینه این بسته بابت چه عواملی تعیین شده است؟ بالاترین قیمت بازار انجیر به انجیر پرک استهبان در سایز درشت تعلق دارد. انجیر استهبان از طعم شیرین و بافت نرم و آبدار و کشت ارگانیک برخوردار است که نسبت به سایر شهرستان ها برتری و محبوبیت بیشتری دارد.

سایز های AAA ، AA و A از جمله گریدهای رایج انجیر است. گرید 3A حاوی دانه های یکدست با قطر 24 تا 30 میلیمتر است. به دو صورت پرک و بسته عرضه میشود. انجیرهای پرک که انتهای آنها چاکدار است، قیمت بالاتری نسبت به سایر انجیرها دارند.

انجیر AA حاوی دانه هایی با قطر 22 تا 24 میلیمتر است که با رنگ های روشن یکدست تنها با 25 درصد رنگ تیره به بازار عرضه میشوند. در نهایت برای خرید انجیر سایز A قیمت کمتری پرداخت خواهید کرد و دانه هایی با سایز 18 تا 20 میلیمتر در اختیار خواهید داشت.قیمت-بازار-انجیر-خشک

اطلاع از قیمت بازار انجیر

جهت کسب اطلاع از قیمت بازار انجیر باید از عمده فروشی های سطح شهر یا فروشگاه آنلاین ارائه دهنده انواع انجیر پرس و جو نمود. هر چه مسافت محل سکونت یا محل توزیع انجیر حضوری از شهرستانی که انجیر از آن برداشت شده است بیشتر باشد قیمت مصوب انجیر بیشتر خواهد بود.

علت آن تعداد واسطه های بیشتری است که بر سر معامله انجیر قرار گرفته است. در خریدهای آنلاین ممکن است با قیمت های مناسب تر روبرو شوید. علت این امر حذف واسطه و ارتباط مستقیم باغدار با مصرف کننده میباشد.