انجیر در فصل تابستان به صورت تازه به مصرف میرسد که از خرداد تا اوایل مهر ماه کار خرید و فروش آن ادامه دارد. به دو صورت خرد و عمده معامله می شود که قیمت انجیر عمده از انجیر خرد بسیار کمتر میباشد. از آنجایی که خریداران عمده، توزیع کنندگان انجیر هستند، قیمت محصولات برای آنها اندکی پایین تر از مصرف کنندگان در نظر گرفته میشود.

اگر جز کسانی هستید که انجیر را برای مصرف خوراکی نمیخواهید و قصد تولید فرآورده از آن را دارید، بهتر است به خرید عمده اقدام کنید. مورد دیگر که در قیمت انجیر عمده تاثیر میگذارد، نژاد انجیر یا شهری است که خرید از آن صورت میگیرد.

برای مثال انجیرهای استهبان انجیرهای مرغوب و درجه یک هستند که خرید آنها مستلزم پرداخت هزینه ی بیشتری میباشد. این انجیرها دارای ظاهری گلابی شکل، سایزی متوسط و طعمی شیرین است که به صورت ارگانیک رشد می یابد.

خرید اینترنتی یا حضوری

خرید محصولات به دو صورت حضوری یا اینترنتی صورت میگیرد که خرید اینترنتی مستلزم پرداخت قیمت کمتری است. قیمت انجیر عمده به صورت اینترنتی کمتر تعیین میشود چون واسطه های موجود در معامله حذف میشوند. هر چه فاصله خریدار و فروشنده و واسطه های بین خرید بیشتر باشد، قیمت محصول به واسطه سود دلالان بیشتر تخمین زده میشود.

با همه گیر شدن تکنولوژی و اینترنت در کشور بسیاری از باغداران اقدام به فروش اینترنتی کرده اند. زمانی که فروشنده از طریق سایت یا برند خود کار فروش را انجام دهد، قیمت انجیر عمده نسبت به توزیع کنندگان حضوری کمتر خواهد شد. پس کسانی که قادر به اعتماد کردن به باغدار از راه دور یا عرضه کننده اینترنتی هستند میتوانند خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

یکی از توزیع کنندگان اینترنتی انجیر عمده و خرد، سایت انجیر تک است که توانسته خریداران زیادی را از سراسر کشور به فروشندگان و تولید کنندگان در کشور متصل کند.قیمت-انجیر-عمده-کارتنی

قیمت انجیر عمده به صورت فله یا بسته بندی

انجیر باغات، بعد از برداشت ممکن است به کارخانجات فروخته شده و سپس در بسته بندی های چند کیلویی به متقاضیان عرضه شود. مسلما قیمت انجیر عمده بسته بندی شده در کارخانجات انجیر به دلیل ارزش افزوده ای که بر محصول ایجاد شده است،گرانتر از انجیر باغداران میباشد.

اگر دوست دارید خرید خود را به صورت مستقیم از باغدار انجام دهید، باید یا به صورت حضوری به شهرستان مورد نظر سفر کنید یا از طریق مراکز معتبر فروش اینترنتی سفارش خود را ثبت کنید. انجیرهای کارخانه ای در برخی بسته بندی ها با یک سایز و یک رنگ گرد آوری میشوند. در برخی از موارد به صورت فله و درهم به مشتریان ارائه میشوند. خرید انجیر فله یا انجیر بسته بندی با یک سایز مشخص قیمت های مختلفی دارد که قیمت انجیر عمده به صورت فله و درهم ارزانتر میباشد.قیمت-عمده-انجیر