انجیر کوهی محصولی نیست که هر کسی به دنبال خرید و اطلاع از قیمت انجیر کوهی باشد. زیرا این محصول به عنوان یک میوه با خواص پزشکی شناخته شده است که از لحاظ طعم و مزه نیز با انجیرهای خوراکی متفاوت میباشد.

انجیر کوهی از یک نهال خودرو در کوهستان های مختلف به رشد میرسد. بسیار مقاوم بوده و در برابر آفات و شرایط اقلیمی مختلف تاب آوری بالایی دارد. برای مثال در برابر سرما و گرمای موجود در دره یا کوهستان به خوبی میوه داده و به ثمر میرسد.

از لحاظ طعم و مزه کمی شیرین و مقداری ترش است. آب زیادی نداشته و برای مصرف خوراکی یا خشک مناسب نمیباشد. کسانی که خواهان خرید این نوع انجیر هستند، باید از مراکزی که به صورت عمده به تولید و توزیع این میوه مشغول هستند، خرید خود را انجام دهند. یکی از این مناطق کردستان و دیگری تمامی مناطق حاشیه کویر می باشند.قیمت-انجیر-کوهی-استهبان

خواص انجیر کوهی

نهال این میوه که دیمی بوده و نیاز به آب بالایی ندارد، در صخره های کوه ها و مناطق صعب العبور روییده و مورد مصرف پرندگان، خزندگان کوهی و حیوانات و انسان ها قرار میگیرد. بیشترین تولید انجیر کوهی مربوط به منطقه اورامانات است که قیمت انجیر کوهی این منطقه به دلیل حجم بالای تولید کمتر از سایر مناطق است و خریداران انجیر کوهی میتوانند از این منطقه اقدام به خرید کنند. از جمله متقاضیان میوه های کوهی با خواص پزشکی، کارخانجات آرایشی و بهداشتی و دارویی هستند.

یکی دیگر از مناطقی که در آن خرید و فروش انجیر کوهی مرسوم است، مهریز یزد میباشد. در این منطقه، به دلیل ارزش غذایی بالای انجیر کوهی، تنها با مجوزهای منابع طبیعی، شورای شهر و دهیاران برداشت میکنند. قیمت انجیر کوهی به دلیل کمیاب بودن بیش از انجیرهای معمولی است که در سطح باغات برداشت میشود.قیمت-انجیر-کوهی

قیمت انجیر کوهی خراسان

قیمت انجیر کوهی در خراسان شمالی متناسب با حجم سفارشی و قیمت روز بازار تعیین میشود. در خراسان شمالی در کوه های سالوک و سایر دره ها و کوه های این منطقه انجیر کوهی با درختچه هایی تا 10 متر، به رشد میرسد. سیاه خانه، اسفراین، سملقان و کوه های آلاداغ و سوفیان فاروج همچنین تنگه ترکمن از دیگر محل های رشد درختچه های انجیر است.

برای برداشت انجیر کوهی لازم است در فصل های مخصوص اقدام شود. زیرا برداشت در فصل غیر مناسب، موجب آسیب به درخت و از بین رفتن این ذخیره گاه ژنتیکی انجیر کوهی میشود. بسیاری از مردم در این مناطق خود به صورت خودسر برای بهره مندی از خواص انجیر کوهی اقدام به جمع آوری انجیر کوهی می کنند.

در حالی که این زیستگاه های ژنتیکی انجیر کوهی باید حفظ شوند تا بتوان برای درمان بیماریها، بسیاری از خواص نهفته آن را کشف کرد. برای سفارش این محصول می توانید قیمت انجیر کوهی را از سایت های مخصوص ارائه انجیر دریافت کنید.