در بازار خشکبار انواع انجیر خشک با کیفیت های مختلف وجود دارد که بنا به درجه بندی که دارند، قیمتشان مختلف میباشد. خرید انجیر درجه 3 برای کسانی مناسب است که قصد پرداخت هزینه بالا برای محصول مورد نظر خود  را ندارند. انجیر خشک خاصیت بسیار زیادی دارد که یکی از آنها درمان یبوست به دلیل فیبر بالا میباشد.

توصیه میشود مصرف انجیر خشک را به صورت مرتب در برنامه غذایی خود قرار دهید. این نکته قابل درک است که مصرف خشکبار مستلزم پرداخت هزینه ی بالایی است. اما به دلیل درجه بندی های مختلف خشکبار موجود در بازار میتوان با قیمت مناسب تر خرید خود را انجام داد.

انجیر با گرید بندی مختلف در بازار موجود است که هر چه درجه کیفی آنها بالاتر باشد، قیمت آن بالاتر است. هر چه درجه بندی آنها کمتر باشد، قیمت آنها پایین تر تعیین میشود.خرید-انجیر-درجه-3لاکی

انجیر درجه سوم چه انجیری است؟

 نکته ای که حین خرید انجیر درجه 3 یا انجیرهای درجه یک و دو باید بدانید، این موضوع است که انجیری قابل مصرف است که سالم باشد. گرید بندی انجیر خشک به معنی خرید انجیرهای حشره زده و خراب شده نیست. به طور کلی انجیر در درجات یک ، دو و سه در بازار موجود است.

انجیر سوپر لوکس که درشت ترین انجیر های موجود در بازار است، جز انجیرهای مرغوب و اعلا دسته بندی میشود. این دانه ها، چاکدار و درشت بوده و از شکل بسیار زیبا و یکدست برخوردار میباشند. درجه بعدی به انجیرهای درشت 3A تعلق می گیرد. سایز دانه های این دسته بین 24 تا 28 میلیمتر میباشد.

به دو صورت بسته و چاکدار در بازار به فروش میرسد که بیشترین قیمت انجیر خشک در این سایز به انجیرهای استهبان تعلق میگیرد. خرید انجیر درجه 3 یا گرید 3 یعنی خرید انجیرهای ریز با سایز 14 تا 18 میلیمتر که دانه های تیره و روشن در کنار هم دسته بندی شده اند.

این نکته را در نظر داشته باشید که هرگز خرید و قیمت انجیر درجه 3 نباید این اجازه را به فروشندگان دهد که انجیر های خراب را به اسم انجیر درجه 3 به شما بفروشند. انجیر میوه ای خوراکی است که فروش محصولات از رده خارج هرگز امری قابل قبول نیست و درجه بندی ها تنها از لحاظ ظاهری و سایز میوه میباشد.خرید-انجیر-درجه-3-شکلاتی--یا-لاکی

موارد خرید انجیر درجه 3

انجیرهای درشت با رنگ سفید و روشن جهت برگزاری مهمانی های رسمی خریداری میشود. خرید انجیر درجه 3 و 2 بیشتر برای مصارف روزانه و تولید آرد و پودر انجیر صورت میگیرد.

اگر دوست دارید انجیر ارزانتر با کیفیت بالا مصرف کنید، بهتر است به فکر خرید انجیر در گریدهای پایین باشید. انجیرهای سالم، خوش طعم با بافت نرم و سایز کوچک از جمله انجیرهای با کیفیت با قیمت ارزان میباشد.