انجیر خشک تازه به انجیری گفته میشود که دارای رنگ روشن، بوی طبیعی و مزه ی شیرین میباشد. در صورتی که بسته بندی انجیر خشک دارای آفت زدگی و بوی ماندگی باشد، جز انجیرهای کهنه و مانده دسته بندی میشود که قیمت آن به مراتب پایین تر از انجیر خشک شده سال جاری تعیین میگردد.

تولید کنندگان انجیر استهبان به دلیل روش ویژه خشک کردن انجیر خشک به درخت ، صاحبان تولید بهترین انجیر دنیا میباشند که تولیدات آنها در سراسر کشور توزیع شده و مازاد آن به کشورهای همسایه که متقاضی انجیر این منطقه هستند، صادر میشود.

علت فروش بالای محصولات تولید کنندگان انجیر استهبان، خشک شدن میوه به درخت است. تا زمانی که میوه به درخت متصل باشد، از مواد مغذی و املاح موجود در آب و خاک که به درخت می رسد، تغذیه کرده و ارزش غذایی آن افزوده می گردد.

در حالیکه سایر انجیرهایی که از درخت کنده شده و به صورت جدا و روشهای کارخانه ای خشک میشود اگر چه دارای ارزش غذایی قابل قبولی است اما به میزان انجیر استهبان، خاص و ویژه نمی باشد.تولید کنندگان انجیر استهبان

ویژگی محصولات تولید کنندگان انجیر استهبان

علت معروف شدن انجیر استهبان و قرار گرفتن آن در صدر لیست انجیرهای خشک در فروشگاه های ارائه دهنده خشکبار، موارد زیر میباشد:

1-  اندازه این میوه درشت بوده و از آنجایی که در آب و هوای گرم و خشک به دست می آید برای خشک کردن مناسب است.

2-  به دلیل تولید سالانه این میوه آفت زدگی در بسته های حاوی انجیر استهبان وجود نداشته و به سرعت به فروش میرسد.

3-  تولید کنندگان انجیر استهبان این میوه را متناسب با شرایط آب و هوایی به صورت طبیعی و ارگانیک عمل آورده و از سموم مضر برای نگهداری میوه استفاده نمی کنند.

4-  این انجیر به وسیله نور خورشید و جریان هوا خشک میشود که به کیفیت آن می افزاید. 5-  رنگ و مزه آن شیرین و بوی آن مطبوع است.تولید کنندگان انجیر استهبان

فواید انجیر خشک در میان خشکبار

این میوه خشک نسبت به انجیر تازه پنج برابر ارزش غذایی داشته و حاوی انواع ویتامین، کلسیم، پتاسیم و سدیم میباشد. سرشار از آهن بوده و گروه های سنی مختلف میتوانند از آن استفاده کرده و از فیبر، کربوهیدرات و پروتئین موجود در آن بهره ببرند.

برای ورزشکاران توصیه شده و افراد میانسال و کهنسال که قادر به مصرف حجم زیادی از غذا نیستند با مصرف خشکبار میتوانند ویتامین های بدن شان را تامین کنند. کسانی که در زمینه توزیع انجیر خشک یا خشکبار در محل زندگی شان فعالیت دارند میتوانند از هر کجای ایران با تولید کنندگان انجیر استهبان ارتباط برقرار کرده و این میوه را در حجم عمده با قیمت مناسب به صورت تازه تهیه کرده و مورد مصرف قرار دهند.تولید کنندگان انجیر استهبان   بیشتر بدانید: فروش انجیر خشک