صادرات انجیر ازایران به سایر کشورها تنها به صورت انجیر خشک برای استفاده به عنوان آجیل صورت نگرفته و از این میوه ی پر خاصیت در ساخت محصولات مختلفی استفاده می گردد.

بازار صادرات انجیر خشک بخشی از تولیدات میوه ی انجیر است و از این میوه در ساخت مربا، کیک ، شربت و مارمالاد نیز استفاده میشود.

انجیر به دلیل شیرینی دلچسبی که دارد در پخت انواع دسر مورد استفاده قرار میگیرد که تنها یکی از مصارف آن استفاده از این میوه به صورت خشک شده میباشد. در بازار صادرات انجیر خشک در دنیا ایران در رده ی پانزدهم در کنار سایر کشورها قرار دارد.

اگر چه ایران جز پنجمین کشور تولید کننده ی انجیر در جهان میباشد اما به دلیل مشکلاتی که بر سر راه صادرات این محصول وجود دارد نمیتواند از تمام ظرفیت تولیدی خود استفاده کرده و به صادرات در حجم بیشتری بپردازد.بازار صاردات انجیر خشک

کشورهای برتر در بازار صادرات انجیر خشک

کشورهای مختلفی اقدام به تولید انجیر و صادرات آن می نمایند که کشور ترکیه در راس آنها قرار دارد. سهم کشور ترکیه از بازار صادرات انجیر خشک، 49 درصد میباشد. کشور افغانستان در رده دوم با 19 درصد سهم بازار قرار دارد.

کشورهای اروپایی اتریش و اسپانیا و هلند، 4 درصد سهم دارند. کشور های دیگری در این میان و رده ی پانزدهم که ایران واقع است، قرار دارند.

کشورهای مقصد بازار صادرات انجیر خشک در جهان

اما متقاضیان انجیر خشک در جهان کدام کشورها میباشند؟ بیشترین میزان واردات انجیر در دنیا به کشورهای چین ، ترکیه ، کشورهای عربی نظیر کویت و عراق هم چنین ایتالیا و آلمان تعلق میگیرد.

اما ایران با این ظرفیت صادراتی که میتواند از تقاضای این کشورها نصیب خود کند، به دلیل فروش انجیر فله ی محصولات خود، نمیتواند با دسته بندی و ارائه انجیر خشک، ارزش افزوده ی بیشتری برای خود به ارمغان بیاورد.

بیشترین تقاضایی که از بازار صادرات انجیر خشک ایران در دنیا وجود دارد کشور هند میباشد. از دیگر کشورهایی که از ایران انجیر خشک خریداری می کنند، کشورهای چین، ژاپن و روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس میتوان نام برد.بازار صادرات انجیر خشک چگونه است

ویژگی های انجیر مناسب بازار صادرات انجیرخشک

برای اینکه یک میوه مورد تقاضای سایر کشورها قرار گیرد، باید از ویژگیهای لازم برخوردار باشد.

از جمله ویژگی های انجیر مناسب صادرات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-  انجیر باید درشت بوده و از لحاظ طعم بسیار دلپذیر و شیرین باشد و گوشتی بودن میوه از جمله مهمترین ویژگی های انجیر برای خشک شدن میباشد.

2-  هر چه ظاهر دسته بندی انجیر روشن و یکدست تر باشد، آفت زدگی و خرابی نداشته باشد، صادرات آن بهتر صورت میگیرد.

3-  روش خشک شدن انجیر که باعث افزایش خواص آن و حفظ ظاهر آن شود، از دیگر عوامل است.

4-  ارگانیک بودن درخت انجیر

5-  محلی که درخت کشت میشود و آب و خاک ، هوا و نژاد نهال، ویژگیهای انجیر را تعیین میکند.

6-  خندان بودن انجیر و مشخص بودن درون آن از مهمترین عواملی است که کیفیت انجیر خشک را تعیین میکند.

خواص انجیر  درجه  یک صادراتی

  • انتی اکسیدان موجود در انجیر باعث جوانسازی پوست میشود و باعث جلوگیری از پیری زود رس میشود .
  • از انجیر و شیر برای صبحانه برای کودکان و بچه های مدرسه ای استفاده کنید که منبع انرژی میباشد .
  • انجیر درمان کننده یبوست و ناراحتی های گوارشی است که شما میتوانید 10 عدد انجیر را داخل یک لیوان آب بریزید و پس از 10 تا 12 ساعت شربت انجیر و خود انجیر را میل نمایید که علاوه بر اینکه یبوست را درمان میکند یک میان وعده و صبحانه مقوی برای شما بشمار میرود.

ممنون از کسانی که به ما اعتماد کردن و از ما بار انجیر بصورت عمده خرید کردن و کیفیت و قیمت انجیر رو مشاهده کردن اگر دیدین انجیری سفید و درشت خیلی ارزون هست حواستون باشه که : انجیر ترشه ای داخلش نباشه که تشخیصش باید بلد باشید که بعدا یه کلیپ در مورد شناخت انجیر ترشه ای میزاریم که گول نخورید و انجیر ضایعاتی رو به شما جای انجیر سوپر به قیمت 10 برابر نفروشن و مشتری های خود رو از دست ندین یا انجیر پارسال رو با انجیر امسالی قاطی نکنن که شما دوباره نمیفهمین که این هم در موردش بعد توضیح میدیم .

مشاوره و فروش انواع انجیر سوپر و  انجیر ضعیف شکلاتی ارزان

برای خرید و قیمت انجیر خشک عمده کافیست با ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنیم