در یک نهال انجیر، سایز های مختلف میوه به دست می آید که هر کدام در دسته های مختلف به صورت جداگانه یا درهم تقسیم بندی میشوند. هر کدام از این دسته ها گرید های مختلفی نام می گیرند که برخی از آنها به عنوان انجیر صادراتی ایران به سایر کشورها صادر شده و برخی دیگر، به بازار خشکبار ایران تزریق میشوند.

به دلیل اینکه ایران یک کشور چهار فصل است، نژادهای متفاوت در مناطق مختلف این کشور رشد می کند که یکی از پربارترین و با کیفیت ترین نهال های انجیر در باغات شهرستان استهبان واقع در استان فارس ایران میروید.فروش انجیر صادراتی

بیشترین سهم انجیر صادراتی ایران برای کدام شهر است؟

شهرستان استهبان شیراز، بیشترین سطح زیر کشت درخت انجیر را دارد که بیشترین نرخ صادرات انجیر خشک ایران و تولیدات آن به این استان برمیگردد. انجیر استهبان ظاهری زرد و روشن، میوه های سالم و درشت با طعم شیرین و آبدار و گوشتی دارد که جز بهترین انجیر صادراتی ایران برای خشک کردن به حساب می آید.

کشورهای مختلفی نظیر ویتنام، ژاپن، چین و روسیه هم چنین کشورهای عربی و اروپایی طرفدار محصولات استهبانات هستند و سالانه مقادیر زیادی از این محصول را وارد می کنند.فروش انجیر خشک صادراتی

دسته بندی انجیر صادراتی ایران

انجیر های خشک موجود در بازار خشکبار درجه بندی های متفاوتی دارند که به شرح و مشخصات زیر میباشد:

1-انجیر 101 یا AAA ( سوپر ) حتما در ظروف آجیل بازار خشکبار، انجیرهای خندان، بزرگ و یکدست را مشاهده کرده اید، این انجیرها همان انجیر های درجه یک و اعلا هستند که جز انجیر صادراتی ایران قرار میگیرند. رنگ آنها اکثرا سفید و روشن است که قطر آن 24 تا 28 میلی متر به صورت میانگین میباشد.

2-انجیر 101 گرید AA این انجیر نیز مانند انجیر دسته سوپر، خندان است اما سایز آن 22 تا 24 میلی متر میباشد. 90 درصد انجیر این دسته خندان هستند.

3-انجیر 101 با گرید A این انجیر دارای رنگ روشن و زرد یکدست است که شاید در ظرف یا بسته بندی آن نهایتا 15 درصد از دانه های انجیر دارای رنگ های تیره و متفاوت باشند. قطر این دسته 14 تا 22 میلی متر در نظر گرفته می شود که برای مصرف روزانه بسیار مناسب میباشند. تنها 25 درصد از مجموعه انجیرهای دهن باز و خندان میباشند.

 4- انجیر با درجه بندی AA این نام بر دسته ای از انجیرها گذاشته میشود که سایز آنها به صورت میانگین، 20 میلی متر است و رنگ آنها یکدست بوده و میزان انجیرهای خندان در آن به 45 درصد میرسد.

5-      انجیر با درجه بندی A اگر بسته بندی انجیر را شامل میوه های تیره و روشن دیدید و نزدیک 75 درصد دانه ها در آن بسته بودند و قطر انجیرها اکثرا 20 میلی متر بود بدانید که با انجیر صادراتی ایران گرید A روبرو هستید.

6-انجیر های پرس شده انجیرهای مرطوب، در بسته بندی هایی با گرم های 250، 400 و 500، در گرید های A و B تولید می شوند، که تحت پرس در حالت مرطوب به صورت قرص انجیر در می آیند، به آنها انجیر های پرس شده میگویند. انجیر صادراتی ایران

خواص انجیر صادراتی ایران

انجیر خشک به خاطر خواص بیشماری که دارد تقاضای بسیار زیادی دارد و فروش انجیر و این محصول بسیا زیاد است ولی باید انجیر تازه و امسالی را خرید و هرگز انجیر های سرد خانه ای و 1 سال مونده رو خرید نکنید که زیاد به آنها گاز شیمیای میزند تا خراب نشود .

سعی کنید انجیری رو خرید کنید که مستقیم از باغ آورده باشن و تازه باشه و وقتی در کارتن رو باز کردین بوی انجیر بده و موقع خوردن سفت و خشک نباشه باید نرم و گوشتی باشه این انجیر ها برای طب سنتی بسیار استفاده میشه و نسخه های زیادی برای درمان بیماری ها ازش نوشتن.

انجیر برای درمان یبوست و تقویت سیستم ایمنی و بیماری های گوارشی  استفاده میشود برای درمان کافیست چند عدد انجیر خشک دیم و کوهی استهبان رو بریزین تو یک لیوان آب و 10 ساعت بعد شربتی که ازش بیرون اومده و خود انجیر رو بخورین که هم یک غذای کامل هخست و هم برای درمان بیماری ها مفیده

مشاوره و خرید انجیر تازه

برای خرید انجیر خشک تازه بصورت عمده و خرده با قیمتی مناسب بدون واسطه و خرید مستقیم از باغدار با ما در ارتباط باشید.

لیست قیمت انجیر خشک