انجیر خشک یکی از بهترین میوه های خشک موجود در بازار بوده که عمدتا می تواند برای کنترل وزن موثر باشد. اگرچه بسیاری از افراد تصور می کنند که انجیر خشک و لاغری ارتباط چندانی با هم ندارند؛ اما واقعیت چیز دیگری را نشان می دهد. انجیر خشک می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کنترل وزن و کاهش وزن داشته باشد. اما اگر می خواهید بیشتر در مورد انجیر خشک و لاغری ناشی از آن بدانید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.انجیر خشک ولاغری

چگونه با انجیر لاغر شویم

شاید تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چه میوه ای می تواند باعث کاهش وزن و لاغری شود؟ واقعیت این است که میوه ها به دلیل داشتن قند، می توانند به راحتی به چربی تبدیل شوند. بنابراین، مصرف آن ها در ساعت های پایانی روز که چربی سوزی در بدن کاهش پیدا می کند، می تواند منجر به افزایش نیز شود. اما میوه ای که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، انجیر است.

انجیر یک میوه بسیار خوش طعم بوده که در فصل تابستان می توان آن را خریداری کرد. این میوه دارای قند پایینی است و عمدتا به دلیل کالری پایینی که دارد، می تواند برای افرادی که دارای رژیم لاغری می باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب شود. اما انجیر به عنوان یک میوه، همیشه و در فصل های مختلف سال پیدا نمی شود. پس شاید بهتر باشد که برای تاثیر لاغری انجیر، به انجیر خشک بیشتر توجه کنیم. انجیر خشک یکی از بهترین میوه های خشک بوده که در کنار داشتن خواص درمانی، در کنترل وزن نیز موثر است.

شاید تا به حال در مورد رژیم لاغری با انجیر خشک شنیده باشید؛ اما آن را باور نکرده باشید. واقعیت این است که انجیر خشک نزدیک به 5 برابر بیشتر از انجیر تازه کالری دارد. به همین خاطر، شاهد منطقا انجیر تازه برای لاغری بهتر از انجیر خشک باشد. اما واقعیت این است که انجیر خشک به دلیل فیبر بالایی که دارد، می تواند برای کنترل وزن موثر باشد.

بنابراین، اگر به دنبال یک میوه خشک موثر برای کاهش وزن می گردید، انجیر خشک اولین پیشنهاد ما به شماست. شما می توانید روزانه یک الی چند عدد از میوه انجیر خشک را مصرف کنید و شاهد کاهش وزن و رسیدن به نتیجه ایده آل خودتان باشید. البته نکته مهمی که هرگز نباید آن را فراموش کنید این است که انجیر خشک دارای کالری بالایی بوده و مصرف بیش از حد آن باعث افزایش وزن نیز می شود. از طرفی نمی توان با مصرف انجیر خشک و بدون رعایت رژیم غذایی مناسب، شاهد کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل بود.انجیر-خشک-و-لاغری

خواص انجیر خشک برای چاقی

حالا که با خواص انجیر خشک و لاغری آشنا شدیم، بهتر است که در مورد خواص انجیر خشک برای چاقی هم صحبت کنیم. برخی از منابع، چاقی صورت و بدن را یکی از خواص انجیر خشک بیان کرده اند. پس چرا می گوییم که انجیر خشک می تواند برای لاغری موثر باشد؟ پاسخ این سوال بسیار واضح است. به هر حال هر میوه خشک می تواند تاثیر زیادی روی بهبود سلامت عمومی بدن داشته باشد. اما نحوه مصرف این میوه ها می تواند تاثیر متفاوتی روی بدن داشته باشد.

بنابراین، اگر به دنبال چاقی و اضافه وزن هستید، می توانید از خواص انجیر خشک بهره مند شوید. انجیر خشک تاثیر بسیار زیادی بر روی چاقی و اضافه وزن دارد. اما باید به ‌همراه یک ماده غذایی دیگر مورد استفاده قرار گیرد. عسل، یکی از ترکیباتی است که می تواند با انجیر خشک ترکیب شود و در اضافه وزن و چاقی موثر باشد.

قیمت انجیر خشک  خرید انجیر خشک

همچنین، برخی از منابع توصیه می کنند که انجیر خشک را با عرق یا دم کرده انیسون مخلوط کنید و آن را به صورت روزانه مصرف کنید تا شاهد افزایش وزن و چاقی صورت خودتان باشید. به هر حال مصرف انجیر خشک به دلیل فیبر و کربوهیدرات بالایی که دارد، می تواند باعث افزایش وزن شود. اما این موضوع را به خاطر داشته باشید که انجیر خشک دارای قند بالایی است و مصرف بیش از حد آن، نه تنها برای افراد دیابتی بلکه برای افراد سالم هم مضر است.انجیر-خشک-و-لاغری-2

خواص انجیر خشک برای لاغری

شاید تا به حال به رابطه انجیر خشک و لاغری فکر کرده باشید؛ اما هیچ گاه در مورد اینکه چرا انجیر خشک باعث لاغری و کاهش وزن می شود، اطلاعات کسب نکرده باشید. واقعیت این است که انجیر خشک از جهات مختلفی می تواند وزن افراد را کاهش دهد. اولین جنبه لاغری قابل بررسی در انجیر خشک، فیبر بالایی است که در این میوه خشک وجود دارد.

فیبر بالا باعث می شود که شما پس از خوردن انجیر خشک، احساس سیری کنید. بنابراین، میل کمتری به غذا خوردن دارید. با توجه به اینکه یکی از دلایل اصلی افزایش وزن و چاقی، پرخوری است؛ می توان با مصرف انجیر خشک وزن را تا حد زیادی کاهش داد. از مزیت های انجیر خشک این است که پس از مصرف آن، تا مدت ها احساس سیری خواهید داشت. از مزایای دیگر انجیر خشک که باعث لاغری می شود، می توان به درمان یبوست و هضم بهتر غذاها اشاره کرد.

متاسفانه، برخی از افراد به دلیل داشتن یبوست درمان نشده، شاهد کاهش وزن و لاغری نخواهند بود. چرا که تجمع مواد غذایی در مدت زمان طولانی در روده ها، باعث جذب بیشتر چربی می شود و اضافه وزن را به دنبال خواهد داشت. بنابراین، می توان با مصرف انجیر خشک و رفع یبوست، هم سلامت سیستم گوارش را تامین کرد و هم از بروز مشکلاتی مانند اضافه وزن و چاقی در اثر یبوست جلوگیری کرد. پس طبق توضیحات داده شده، انجیر خشک یک میوه کامل است که به شما امکان داشتن یک سیستم گوارشی قوی و بدون اشکال را می دهد.

بنابراین، انجیر خشک و لاغری ناشی از آن، دروغ و یا یک تبلیغات غلط نیستند. فقط کافیست که شما در کنار مصرف انجیر خشک برای لاغری و کاهش وزن، رژیم غذایی مناسبی هم داشته باشید و میزان مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید. در این حالت با مصرف یک یا چند عدد انجیر خشک در قبل از غذا، می توانید شاهد کاهش وزن باشید.