هنگام خرید خشکبار علی الخصوص انجیر خشک، به گرید محصول دقت فراوانی میشود. انجیر خشک درجه یک در صدر لیست انجیر های خشک از لحاظ قیمت قرار دارد. اما سوالی که ذهن همگان را درگیر میکند، نشانه های یک انجیر درجه یک میباشد.

خریدار چگونه میتواند متوجه این مسئله شود که محصولی که خریداری کرده است، درجه یک است و قیمت آن متناسب با کیفیت محصول تعیین شده است؟

قدم اول حین خرید انجیر خشک درجه یک، انتخاب یک فروشگاه معتبر است. چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی فروشگاه یا برند باید به درستی انتخاب شود. همچنین پرداخت و دریافت محصول باید ایمن باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل، برند موظف به پاسخگویی بوده و هزینه باید پس داده شود.انجیر-خشک-درجه-1

انجیر درجه یک چه ویژگی هایی دارد؟

اول از همه هنگام خرید انجیر در مورد نژاد آن سوالاتی را بپرسید. انجیر های استهبان معمولا از لحاظ کیفی بسیار مطلوب بوده و جز گران ترین محصولات میباشند. انجیر خشک درجه یک در سایز های مختلف به فروش میرسند که به هر کدام از آنها از لحاظ سایز درجه بندی های مختلف اعطا می شود.

انجیر گرید AAA : این دسته از انجیر با هر برندی معمولا دارای قطر 24 تا 28 میلیمتر میباشد. رنگ این گرید هم مهم بوده و تمامی دانه ها باید دارای رنگ یکدست سفید یا زرد باشند. تنها 15 درصد از دانه ها اجازه تفاوت رنگ در حد کم را دارند.

انجیر گرید AA : انجیر خشک درجه یک که به صورت بسته بندی ارائه میشود باید در دسته های مختلف دارای کیفیت یکسان باشد. در غیر اینصورت باید آن را به مراجع ذیصلاح اطلاع داده یا به فروشگاه پس بدهید. سایز دانه های این دسته، 22 تا 24 میلیمتر است و نهایتا 25 درصد از دانه ها اجازه تفاوت رنگ را دارند.

انجیر گرید A : این دسته از انجیر های خشک معمولا برای مصرف روزانه خریداری میشود در صورتی که انجیرهای دسته های بالا برای مراسمات ویژه و جشن ها خریداری میگردند. خرید انجیر خشک درجه یک با این گرید در سایز های 18 تا 22 میلیمتر صورت میپذیرد. تقریبا انجیرها کوچک بوده اما از لحاظ طعم و مزه با دسته های بالا تفاوتی ندارد.خرید-انجیر-خشک-درجه-1

خرید انجیر خشک درجه یک به صورت فله

توجه به تازگی میوه خشک مسئله مهمی است زیرا اگر خرید از جاهای معتبر صورت نگیرد، سموم موجود در آجیل خشک ممکن است باعث بروز مشکلات زیادی در سلامتی افراد شود. یکی از گروه هایی که به خرید انجیر خشک به صورت فله اقدام میکنند، علاوه بر عمده فروشان، تولید کنندگان کمپوت ، مربا و قنادی ها هستند.

دقت در خرید و قیمت انجیر خشک درجه یک در هر سایزی برای این دسته از لحاظ تازگی و کیفیت در اولویت قرار دارد. رنگ انجیرها مهم نبوده و چیزی که باید به آن دقت کنند، طعم و مزه میوه ها میباشد.انجیر-خشک-درجه-1-ارزان